Seminario di Surya Deva per il ciclo Rebalance Talks

Giovedì 27 aprile 2023 alle ore 14:00, nell’aula Q1 del Polo didattico delle Piagge (via Giacomo Matteotti 11, Pisa), Surya Deva (University of Macquarie) terrà il seminario “Mandatory human rights due diligence laws in Europe: A mirage for rightsholders?”.

Il seminario  fa parte della serie “Talks on rebalancing democracy and capitalism” (Colloqui sul riequilibrio tra democrazia e capitalismo), organizzata dalla professoressa Elisa Giuliani, direttrice del REMARC e docente del Dipartimento di Economia e Management, in qualità di coordinatrice del progetto Horizon Europe REBALANCE (Rebalancing disruptivE Business of multinAtional corporation and gLobal value chAins within democratic and iNClusive citizenship processes).

Il seminario si terrà in presenza, con la possibilità di collegarsi a distanza tramite piattaforma Teams.

Partecipa su Teams

Speaker

Surya Deva is a Professor at the Macquarie Law School and Director of the Centre for Environmental Law. Deva is an internationally recognised scholar in the field of business and human rights. He served as a member of the UN Working Group on Business and Human Rights (2016-22). Deva has advised UN agencies, governments, national human rights institutions, multinational corporations, trade unions and civil society organisations on issues related to business and human rights. He also researches in the areas of comparative constitutional law (especially India and China), sustainable development, climate change, international human rights law, and gender equality.

Area download

Poster – Talk Surya Deva